Hargai Sebelum Terlambat

Credit to Google for pic

[Aku Datang- Tomok, OST Istanbul, Aku Datang]

Aku datang kepadamu
Aku datang mencarimu
Tapi kau pergi dariku
Bagai bayu di jari-jariku

Aku datang dengan rindu
Aku datang dengan pilu
Tapi kau terus membisu
Bagai bintang dingin menjauh

Ke manakah perginya kasih kita
Ke manakah hilangnya erti setia
Berlari kumengejar
Namun cahayanya makin pudar

Ke manakah harus kubawa cinta
Ke manakah harus kucari syurga 
Andai bukan kepada mu
Ke mana lagi harus kutuju


Bila hati baru tersedar yang kita sudah kehilangan dia, barula tahu yang dia itu penting bagi kita, dalam hidup kita. Tetapi, semua tu dah terlambat sudah. Dia dah pergi tinggalkan kita. Jadi, hargailah semua orang yang kita sayang. Tak semestinya ini untuk kekasih, ia juga dituju pada orang yang sayang kita, sekeliling kita. Jangan jadi macam peribahasa ini, terhantuk baru terngadah. Kalau sayang seseorang, hargailah dia. Jangan buat dia macam tunggul, or bantal golek, time nak tidur sahaja baru cari dia. Kasihan tau bantal golek tu. Hihihi.


"Buat list untuk habiskan weekend and public holiday seumur hidup dengan orang yang tersayang. Kata orang, kalau kita benar-benar sayangkan mereka, luangkan masa dan telinga untuk dengar segala omelan dan keluh resah mereka. Itu pun sudah jadi satu aktiviti yang bermakna buat kita dan mereka."
-24 Disember 2012-




p/s: Semoga segala list-list yang aku buat untuk mereka yang tersayang tercapai. Amin.


Thanks for read.  :)